Kopenhag’da Ev Kiralamak

Kopenhag’da ev kiralamak cidden çok zor. Pahalılığı da cabası. Eğer birkaç yıldır burada oturuyorsanız ev almanız daha karlı söylemekte fayda var. Kiralık TIL LEJE demek, satılık ise TIL SALG. Kiralamak ilk geldiğinizde en mantıklı olan, zaten almaya kalkarsanız %30’unu peşin vermeniz gerekiyor. Güvenilir tanıdıklarınız varsa, birkaç ev gezin ve en önemlisi kriterlerinizi belirleyin. Her “abi benim bi tanıdığım var evini kiralıyor” diyene güvenmeyin. Kesin olarak bir emlakçıya (Bolighus, Home, DanBolig vs.) gidin.

Şehir merkezinde oturacaklar için diyorum, gürültüye hazırlıklı olun. Her anlamda… Evler çok eski olduğundan her ses duyuluyor bilginiz olsun. Yeni bina tercih ederseniz de şehir merkezinde çok pahalı. Aynı zamanda yeni binaların aidatları da kallavi… Biz Ørestad’da tuttuk evi, sessiz sakin bir yerleşim bölgesi. Golf klübünün hemen karşısında 2 odalı şirin bir evimiz oldu. Bi şehir merkezinin havası yok tabi ama bir süreden sonra ses -bahanemiz bu olsun- yormaya başlıyor, özellikle de bir çocuğunuz varsa öncelikler değişiyor tabi ki. Yakınında parkların piknik alanlarının bulunduğu güzel ve nezih bir semt. Beyimin işine de yakın olunca tadından yenmiyor tabi ki. Bisikletle 20 dakikada şehir merkezindesiniz, metroyla 15 dakika. İstanbul gibi bir şehirden buraya gelince yakın tabi… biz işe gitmek için 2 saatini yolda heba eden bebeleriz… 😉 Bi caddeye inelim desek Ataşehir’den haftasonu 45 dakika minimum sürede orada oluyorduk, üstüne park edecek yerde bulunmayınca, değişik kombinasyonlarda şehre saydığımız çok olmuştur. Ørestad’dan sahil 10 dakika bisikletle. Kopenhag’ın en güzel yanı uzak diye bir kavramın olmaması. Uzak yok… Uzak yok… uzak…

Evler genel olarak küçük ve Avrupa da bulunmayan bir nimet balkonlu. Oda sayısına göre de fiyat değişiyor. Çok misafiriniz gelecekse ok ama arada ziyaret edeceklerse ek oda yerine başka çözümler düşünün derim. Bu arada danimarkadaysanız ve ilk olarak kültürle tanışmak istiyorsanız evde kalmayacaksınız. Alışacağız diye zatürre olmayın. Sağlık da bi başka sorun,(anlatırım sonra)… 😥Her koşulda çıkıyor Danimarkalılar dışarı yağmur, çamur demiyorlar. Zaten sürekli bi atraksiyon oluyor şehirde. Çoluk çocuk dışardalar. Benim kızın üşütüp hasta olacağını düşündüğüm havada, analar çocuklarını yağmurda yürüyüşe çıkarıyor. Alışacağız el mahkum🤔… hava birincil sorun…

Neyse ev konusuna dönelim tekrar… Bilmenizde fayda var aldığım duyumlara göre kiralarken verdiğiniz üç kira bedeline ev sahipleri tarafından genellikle el koyuluyormuş. Olabildiği kadar ilk girdiğinizde evin bol fotoğrafını çekin. Hasarlı yerlerin fotoğraflarını özellikle e-mail olarak yollayın derim. Herşeyi konuşun, pazarlık yapın ama abartmayın… 🤗

Kiralık evler belli bölgelere göre farklılık gösteriyor demiştim, zaten şimdi örnek vereyim, Albertslund’da ikamet etmek için ortalama 2 odalı bir ev için minimum 7000 kronu gözden çıkarın. tabi bu durum evin yapım yılına göre değişim gösteriyor. Norreport civarı için 13.000 kronu gözden çıkarın derim. Genellikle ev kiralarına su ve ısınma dahil oluyor. bu ısınma nasıl dahil oluyor onu da söyleyeyim. kışın harlayıp yakmayın yıl sonunda ek fatura çok sıcak gelir. neden mi? Canım insanlar kışın 16 dereceye sıcak diyorlar😱… belli bir kotaya kadar dahil anlayacağınız, sonrası cepten gider. Dikkat edin.

Ve en önemlisi kararlı olun. Bir ev buldunuz ve beğendiniz diyelim. Daha iyisi çıkar diye beklemeyin, elden kaçırma riskiniz büyük olur. Lüks aramayın. Ne istediğinizi net anlatın. Öncesinde bölge araştırması yapın. Bütçeniz belli olsun. Esnetiriz derseniz, çok esnek sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Çocuğunuz varsa bölge değerlendirmesi yapmayı unutmayın. Ayyy aklıma başka birşey gelmiyor. Gelen varsa eklesin lütfen…

Kolay gelsin…

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s