Ev Modası

30-iskandinav-tarzi-otuma-odasi-1432895

Şimdi dünyada bi İskandinav ev modası hakim. Başlıca etkisi yalın, basit, kullanışlı olması. Şimdi şunu söyleyeyim. Burada evler çok küçük, yani bize göre küçük. Dolayısıyla evin her alanını en küçük yerine kadar kullanışlı hale getiriyorlar. (Tanıdık geldi mi?) Kış aylarında günün çoğu karanlık olduğundan, evlerde açık renkler hakim. Soğuk lan buralar tabi ki post vs. kullanılır. Sen İstanbul’da niye kullanıyorsun allasenn

Eşya çok az, sadece yeteri kadar. Yani bizim çeyizimize itina ile aldığımız 12 kişilik yemek takımları yok. Supla neymiş, yıkanabilir amerikan servis dururken. Hele hele kahvaltı seti ayrı, akşam yemeği seti ayrı, günlük kullanım tabakları yok dostum; misafire de kendilerine de aynı özeni gösterip tek tip beyaz tabaklarla işi götürüyorlar. Beyaz dışında renkler var tabi… Salata tabağı mavi olabilir mesela 🙂

Nikah tarihine yakın görücüye çıkardığımız çeyizimizi burada görseler kıçıyla gülerler affedersiniz. Adamların böyle bir derdi yok. Komplike değiller bir kere. Yeteri kadarla yaşıyorlar. Yeni bir şey mi alacaklar, ilk önce eskisinden kurtulup sonra yenisi için yer açıyorlar. Bizim gibi her şeyi saklamıyorlar. Annemlerin evini görseler, bu ney lan diyecekleri kesin. Gerçi kızmıyorum şimdi bizimkilere. Genlere işlemiş bir ne olur ne olmaz mantığı var. Biz kuyruklarda bekledik bir ekmek almak için kızım diyen bir milletin çocuklarıyız. Tamam da bu ekonomik zorluğu her ülke çekmiş niye biz arkadaş. Bizim için bağlandıklarımızdan kopmak zor. Mesela annem için bir elektronik markası vardır onun dışında hepsinin işe yaramaz olduğunu düşünür. Bu durumu milliyet kavramı içinde yapsaydık keşke. Ayyyy tamam girmiyorum bu konulara, yoksa bir Neşet koyup rakı açacağım.

Kuzey ülkelerinde yaşayanlar için eşyanın bir önemi yok dolayısıyla pratik olanla yaşamlarını sürdürüyorlar. Basitlik ön planda. hayatını evin dışında yaşıyor, ev bir otelden farksız 🙂 Bizde ki gibi eve ilk gelen misafire oda oda dolaştırılmıyor. Alınan her kumaş parçasını gözlerine sokmuyorlar. Rahatlar. Gerek yok ki. Ev işte…

Başlıca soruları? İhtiyacım var mı? İhtiyacı yoksa almıyor arkadaş…

Kopenhag içinde bu konsepti sonuna kadar görebileceğiniz iki farklı mağaza var. Biri Flying Tiger, diğeri Sostrene Grene… İki farklı ama benzer tasarım ürünler satan dükkan. Dükkanlarda her şeyi uygun fiyatlı olarak bulabilirsiniz. Benim vazgeçilmezlerim oldu bilginize sunarım.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s